søndag 28. mars 2010

Påskeferie, påskeegg og påskegodteri.......

Nå har vi snart holdt på en mnd., synes det går litt tregere for tia, men nå nærmer det seg vår og i går så varmet faktisk sola merket jeg :-) Har vært nokså flink resten av uka, jogget/gått om morgenen. Smoothie eller grøt til frokost. (skal legge ut noen oppskrifter etterhvert) Bakt eget brød eller rug brød til lunsj. Fisk og elgpizza til middager,og i dag var vi hos noen gode naboer som nok en gang var OBS på vår nye livsstil, GØY synes jeg at folk gidder å bry seg så mye, det varmer og får meg til å smile bredt bare ved tanken:-) TUUSEN TAKK! Fikk servert fersk fullkorn pasta, kokte gr.saker, ovnsstekt salma laks, og saus laget på kokosmelk. KJEMPEGODT! Desserten var frukt salat, med tofu is. HIMMELSK! Spiste kanskje litt mye da, men det er litt av "drawback"et når det lages så GOD REN MAT. Stig tok seg en kveldsjoggings, mens mor begynte å pakke til påskefjellet. Snart blir det noen netter i lavoo, om Lucas er kvitt øreverket da........stakkar lille, var litt vel ivrig med dukking i bobblebadet i går. Men vi har i hvertfall FERIE og det er helmaks, deilig, nydelig og utrolig godt. Skal sove lenge i morgen, så joggetur med George. Pakke, pakke, pakke så får vi se. Ser nå at jeg ikke har skrevet noe om det jeg kalte dette innlegget for, ut på tur må man ha med seg viktig ting man ikke får tak i der man skal, som kokosolje, qinoa, og noe økologisk pluss pluss. Har prøvd å lage en matkasse med tørrvarer, lekekasser fra IKEA fungerer perfekt til dette. Men hvor skal vi få plass til det største påskeegget som Lucas absolutt ville kjøpe?? Og hva skal man ha inni det når vi egentlig ikke skal spise godteri eller annet søtt, salt og syrlig??? Ikke lett, men har prøvd etter beste evne, kjøpt en film, "mini-smoothis" og et blad, p.n.g.d :-) var ikke meningen dere skal skjønne dette. Ellers ville jeg jo også ha plass til blender, sodastreamer, stavmikser,brødbakemaskin m.m :-) Det hadde vært GØY! Vi får se når bilen er pakket. Alle skal ha med jogge utstyr, langrenns utstyr, slalåm utstyr, klær og div. Så må vi huske litt plass til Georgie boy også. Nå tar jeg en laaaaaaaang ferie og oppsummerer den når jeg tilbake, for pc'n blir HJEMME.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar