lørdag 6. mars 2010

EN helg, er ikke som andre helger!

DAG 5&6 Fredag ble litt av en kose dag, men startet med jogge/gå tur med "Georgi boy" når Lucas dro i taxi til skolen. Lindbergs frokostgrøt til frokost, den smakte litt rømmegrøt, mmmmmm.... glass appelsin juice ved siden av. Hadde en jobb kollega på lunsj, lavcarbo brød, rugbrød med skinke/lam pluss salat, hjemmelaget majones (Bente Westergaards oppskrift er den beste)agurk og tomat, yogi te. Har blitt utrolig god på yogi te og kjøper stadig nye smaker og varianter. Så gikk jeg en tur med Yonne og Madelene som kom på besøk . God dag med mange gode samtaler. På kvelden skulle jeg og Stig på kurs derfor tok jeg med litt rester fra middagen dagen før så vi ikke var skrubbsulten da vi kom. De serverte frukt og rundstykker, vi tok et for syns skyld og spiste nesten bare pålegget(egg). Det var også fersk hvetekringle, men sammen er vi dynamitt så vi rørte den ikke :-)Bra jobba synes jeg. Til kvelds når vi kom hjem ble det popkorn som snacks. I dag var vi også på kurs, men fikk jogget/gått før det selv om det var nesten -15C, angret egentlig veldig for at jeg ikke tok med kamera fordi det var magisk der ute i morgensola. Men noen opplevelser skal vel bare ligge i hodet som drømme bilder man tar frem en grå dag...Tok også i dag med litt egen mat noen riskjeks med geitost,rosin sjokoboller og nøtteblanding, hadde foresten jordbær smoothie til frokost. Så fikk vi lunsj buffet på kurset på det nye utrolig kule, trendy, design Comfort hotellet ved union scene i Drammen. Den var helt FANTASTISK, bare sånn mat vi kunne spise eller vi valgte det da, utrolig god pepperlaks og små møre kjøttstykker,blåskjell og små biter med rugbrød. Droppet varm maten, men unnet meg en kaffelatte med soya til dessert. Vi smakte en skje på hotellets dessert også som vi før hadde slukt på kun kort tid. Og klarte å la være å forsyne oss altfor mye. Jeg kjente at jeg var utrolig glad da jeg var tilbake på kurset. Enn at god sunn mat gjør meg GLAD :-) Middag ble glutenfri pizzabunn med ost/tomatsaus og grillet kylling på Lucas. Jeg og Stig hadde nachos med stekt kylligfilet, salat og resten av osten vi hadde igjen. Litt for fet kveldsmat kanskje, men jeg ser at helgene er litt vanskeligere å planlegge. Det ble ikke mer tur på meg denne dagen, Stig luftet George en runde når vi kom hjem, mens mor laget mat. Jeg liker å lage mat og vil skape gode opplevelser rundt dette for familien min. Drikke til maten var egen laget usukret saft blandet med farris. Kjøpte sodastreamer maskin i går, det var ARTIG! "back to the 80s" liksom selv om vi virkelig kjøpte det for å lage sprudlevann. Nå er det snart natt, ingen kurs i morgen, sove lenge eller opp og ut......... vi får se!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar