mandag 8. mars 2010

Et barndomsminne.....

EN UKE så har det gått en hel uke og jeg skal være på kurs i 3dgr, pluss på "leir"hotell i helgen... dette må jeg si blir utfordrende! Jeg tok en bringebær smoothie til frokost sammen en pannekake fra middagen i går med geitost. Rakk ikke gå noe tur før jeg måtte kjøre på kurset. Der serverte de rundstykker til "starter". Jeg tok et, men spiste mest pålegget. Tenkte hvordan blir nå lunsjen? men det var over all forventning, masse salat, frukt, fisk, egg også hadde jeg med rugbrød/glutenfritt brød hjemmefra. Til slutt en liten bit mørk 87% sjokolade. så kom det kaffe og rullekake utpå ettermiddagen, men da hadde jeg tatt med nøttemix så fristelsen ble ikke for stor. Forresten så er det veldig tett program hele dagen fra 9 til 9, men fikk lurt inn en liten kjapp gåtur i sola etter lunsjen. Middagen bestod av kyllingfilet, stekte poteter og salat. Et nydelig måltid, kokken her er utrolig god. Så da hun tok ut desserten kunne ikke hjerte mitt og samvittigheten ta det lengre. For der kom hun bærende på et stort brett med ny lagde vannbakkels er med pisket bringebær krem, hodet og tankene jobbet hardt der noen minutter før jeg bare måtte gi etter..... dette minnet om søndagsmiddager til mormor og morfar hvor måltidet alltid avsluttet med kaffe og mormors nydelig vannbakkels er noe jeg husker så godt.Jeg har aldri fått til å lage disse underlige men fantastisk vakre bakverkene, og slik en nytelse. Selv om jeg nå noe senere er full i magen, har også hjertet og minnene vært en del av smaks opplevelsen. TAKK!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar