mandag 22. mars 2010

NY uke!

3 UKER Forige uke gikk som en vind, jeg må av og til tenke to ganger og ta dype magedrag for å kjenne at her er jeg, tiden går så fort...bruk den NÅ! Hadde en kjempe fin helg med gutta laaaang tur på lørdag i deilig vær, men mor hadde glemt å ta med nok mat og turen ble lengre enn planlagt med to små gutter som gikk sikk sakk hele veien og stoppet både her og der :-)Så jeg merket at jeg var litt gretten da vi endelig nærmet oss "Home swwet home" Hadde besøk på ettermiddag kveld og da serveret vi marinert elgsteik, med nyrørte tyttebær, soya/tofu rømme, egenplukket soppblanding stekt i kokosfett og rotmos med potet, gulerøtter, kålrot og persillerot. Mmmmmmmmm det var veldig godt, men jeg og Stig finner stadig ut at steik er ikke vår greie, det er ikke så lett når så mye kjøtt skal forberedes, stekes og spises. Desserten ble selvplukkede blåbær, bringebær, bjørnebær og jordbær med havre vaniljesaus på. Barne kunne gjerne spist dobbelt så mye om det var mer. Kjempegodt og enkelt, kan egentlig bli godt bare med ris eller soya melk med litt vaniljedryss i også. Søndag tok vi det litt mer med ro, ble te og halv brødskive på senga med avisa. Jeg og Stig gikk en tur med George, mens Lucas vil bli hjemme og bygge lego. Så tok vi en tur til de gamle på formiddagen, hvor vi fikk servert deilig hjemmebakt brød, med røkelaks og egg, pluss lefser og kokosboller. Vi tok en hver for syns skyld.... og det var godt, men jeg merker at jeg mer og mer tenker at jeg ikke ha det. Klarer meg godt uten. Middag på søndag ble torske taco, med tacoskjell og div.gr.saker. Alltid godt. Enkel dessert noen "sjokoboller" laget av havregryn og linfrø. Stig tok seg en god lang joggetur på kvelden, så endte vi kvelden med en dukkert i bobblebadet ;-) I dag har jeg allerede vært på gå/jogge tur med George, synes jeg jogger mer og mer og det er jeg stolt av, bar jobba Kristin! Jordbær og blåbær smoothie til frokost.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar