onsdag 17. mars 2010

Matvarer og innkjøp i utkant Norge

I går var jeg enda ikke helt på topp, men jobber nok litt mye for tiden og hjernen jobber også på høy gir.... ikke bra. Fikk i hvertfall smoothie med blåbær og stæsj til frokost, Lucas har begynt å "kikke" litt på alt vi spiser, prøver å ikke gjøre noe ut av det, men det er ikke lett. Og jeg er enig i at protein pulveret setter smak i den ellers så fantastisk gode smoothien. I dag tok jeg bare en spiseskje og det hjalp :-) Lunsj er stort sett fortsatt noe brød, bakte brød uten oppskrift og bare med spelt, pluss ris, soya mel og div. frø og nøtter. Ble veldig godt, og saftig. Bruker brødbake maskina da jeg synes det er så utrolig lettvint. Noe må man gjøre litt enklere for seg selv, da jeg prøvde å handle i går igjen blir jeg helt matt bare ved tanken kjenner jeg. ALLE butikker i mitt nærområde det vil si i en radius på 40min i alle himmel retninger har veeeeeldig lite økologisk og sunt å velge i. I går prøvde jeg SPAR igjen, og når det er bananer, epler, agurk, salat, gulerøtter og tomater du har å velge i, pluss lite "rent" pålegg, blir man litt handlingslammet. Har begynt å kjøpe brun geitost og hvit geitost, kalkun pålegg og tok en spekepølse variant med kun et e-stoff i. Merker at det gjør meg litt sliten av og til å ha så høyt fokus på dette å ikke bare ta det jeg har lyst på. Økologisk juice har bare COOP så da må jeg dit en gang, glutenfritt brød har de det beste på MENY, skjønner....? Må vel kanskje si at jeg er enda ved godt mot til tider og skal ikke gi opp.NORGE vil endre seg skal du se!Vår lille familie ligger bare litt i forkant. Om vi har basis varene til en hver tid kan vi trylle fram mye godt når vi bare har tenkt gjennom og planlagt det litt. Vi er sammen om dette, og Stig prøver også så godt han kan :-) Har forresten blitt kjempe flink til å trene og virker gladere! Men jeg tror nok at vi begge eller alle 3 trenger PÅSKE ferie snart,og rolige dager sammen. Nå må jeg gå og finne ut hva som frister til middag i dag og kanskje jobbe litt?! :-) Drømmer om å komme meg på SMART CLUB en gang i uka, mitt shopping eldorado. Kan det gå?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar