onsdag 8. desember 2010

8.DESEMBER 2010, kaldt og tradisjoner


Denne rolige adventstid fyller jeg med glede og gode minner som varer videre inn i fremtiden. Jeg prøver også å lytte mer til de jeg treffer, prater med på telefonen og tilfeldig kommer i snakk med. Gradestokken har den siste uka vist mellom 10 & 20minus grader og det er KALDT! Men jeg synes det er litt kult også, føler at det ekstreme kommer nærmere og at det å bo i Norge med 4 årstider er et valg vi eller våre forferdre har tatt. Når man snakker om forfedre, kommer nok en gang tradisjoner og hva vi gjør før jul i dette landet.I går var jeg hos en nabo som er ekspert på GOD mat, hun viste meg hvordan lage sylterull, å sy rull av hjort, pluss hjemmelaget tomatsild. Alt dette skal vi smake på lørdag når vi skal dit, kjenner at jeg gleder meg og at slike opplevelser fyller meg med en GOD førjuls glede :-) Takk! og fortsett å nyte denne adventstiden med familien, kjente og GODE venner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar