mandag 6. desember 2010

6.DESEMBER 2010 Tradisjonen tro

I går arrangerte jeg julesnacks laging med jentene for 11året på rad...Noen gamle har gått ut, flyttet eller bare falt fra, mens nye har kommet til og bidrar med sine herligheter og nye oppskrifter. De som har vært med en stund holder seg stort sett til det faste "same old", mens jeg alltid skal prøve noe NYTT, ikke ofte med stor suksess :-) I går var det såkalte sjakkruter, med smør, melis og mel, det burde jo gå lett... vel, med margarin uten melk og salt, spelt og fullkorn hvetemel, pluss sukrin melis gikk det så som så. Ble nok mest litt tamme i smaken liksom, men må vel innrømme at jeg ALDRI er særlig flink til å følge oppskriften fra punkt til prikke. Hovedsaken var at vi var 6 jenter og det ble totalt 8sorter til oss hver, ikke mange av hver sort, men det synes jeg er helt perfekt. Noe gir jeg bort, og resten skal jeg og GUTTA kose oss med.Tradisjonen tro... rart ord, prøvde å finne hvor det kom fra, men fant det ikke. Viktig er det i hvertfall og to ord fylt med forventning, glede og noe jeg ikke vil miste for min del. Ellers har jeg og Lucas hatt en rolig 6 dag i desember, med lesing av Julemysteriet og laging av hvit kakemann deig. Den blir GOD, selv om den er laget med spelt og fullkorn hvete, cokosa fett, sukrin og bjørkesøt... Æ glær mæ til å smake.GOOOOOOOOD JUL!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar