onsdag 4. august 2010

10-10, UKE 2, sommer og SOL!

En kopp kaffe om dagen det klarer jeg, hvorfor får vi egentlig sååååå lyst på mer, mer , mer kaffe når vi drikker litt? Med meg gjør det at jeg blir stressa og urolig, men suget er der likevel. Underlige greier :-) Jeg har hatt smoothie til frokost hele uka og hatt fokus på det ås spise sunt og fornuftig, fikk gått og jogget litt også så noen rutiner begynner å komme seg. Jeg har sovet maks 8 timer hver natt og det føles faktisk deilig, jeg er også uthvilt.... har nok fortalt meg selv hele livet at jeg sove mye og trenger mye søvn(har fått høre det av foreldre også)Da blir det vel en vane eller uvane. Sukker har vi jo holdt oss unna så og si siden mars og det holder jeg ved. Her i huset lages alt av kaker med bjørkesøt eller tilsatt litt agave sirup, men vi bruker ikke mye av det heller. Melkeprodukkter er også begrenset til kun hvitost og det tror jeg er noe vi bare må ha. Denne ukas FOKUS er sukkerSTOPP, der ligger vi/jeg godt an, når jeg tok en runde gjennom skap, skuffer og kjøleskap ble det kun kastet litt gammel sukkerholdig kakepynt med fine farger :-) Men noe jeg undres litt over når jeg nå skal lese i denne spennende boka "10år yngre på 10 uker" er de litt kompliserte og vanskelige ord som er brukt, nå føler jeg meg litt dreven i dette gamet, men selv for meg blir jeg satt ut av noen av punktene som skal gjennom føres og gjøres det væres seg spises eller lage. Hva er f.eks KROM PIKOLINAT som det står jeg skal ta 3 ganger daglig som kosttilskudd? Hva gjør dette for MEG? ( det står det ikke noe om... skeptisk...) Også blir motivasjonen litt på nedtur når jeg leser om casen NINKA som hver dag FØR frokost inntar kosttilskudd: Vitamax fra Vitaviva, aminosyrer fra Vitaviva, Glisodin fra Sprunk Jansen, probiotika fra Biokult, A-, C- og D-vitaminer, Livets Olje og kaldpresset kokosolje fra Livests Olje, fiskeolje fra Eskiomo eller Nordic Naturals, grønn te, selen, magnesium, kalsium, aronia-juice og alo vera eller byggress.....puh og huttemeg tu...hvor i huleste skal jeg få tak i alt dette og her trengs det jo et helt skap bare til disse produktene..Dette skjønner jeg tar lurven av en helt vanlig menneske som skal prøve å leve sunnere, med små barn, en jobb, en familie og et litt kaotisk hverdagsliv! Jeg holder tunga fortsatt bent i munnen og styre glatt fordi dette denne uka da det ikke står at jeg skal gå til innkjøp av noe av dette ENDA! Men jeg har ryddet i skap tatt ut sukker(det lille som var der), latt noe siktet mel stå( spelt, bygg og rug... dette må jeg da kunne bruke litt av?)Har handlet søtpotet(som forresten er utrolig GODT som baktpotet på grillen)og andre rotfrukter. Fylt skapene med fullkorn pasta og brunris. Nå skal jeg nyte denne uka med sommer, og på søndag feire LUCAS sin 8års dag på sunnest mulig måte, men mulig jeg må SMAKE litt på Oreo kaken.........man lever bare akkurat NÅ!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar