onsdag 18. august 2010

10-10 UKE 4, det går fremover


Naturen gir meg påfyll, det å kunne sanke blåbær, tyttebær, markjordbær, bjørnebær og kantareller pluss hage vekster maks 5min fra husveggen er helt utrolig. Jeg føler at jeg lever vegg i vegg med naturen da, (bor jo langt i gokk også da :-)og det gir meg en enormt stor indre ro. I dag har jeg fått gått/jogget og trent yoga på morgenen. Lånte en bok på biblioteket og prøver meg litt fram, synes det er veldig god trening som gir energi. Smoothie til frokost alle 3 i dag, veldig hyggelig å ha Stig hjem en morgen i ny og ne, håper det blir mer av det fremover. Første skoledag i dag og Lucas hadde med matpakke med røsti potet skiver, hjemmelaget elg karbonader, selvplukket kantarell smørstekt i en liten boks, et par asparges og et eple. Er dette vanlig for en på 8år, JA! det synes jeg og jeg håper han nyter det og koser seg :-) Denne uke 4 er trenings og mosjons uke, kom i gang, bevege kroppen og øk styrketrening. Først må jeg finne ut hvilken type jeg er.
1. "TO GO"
2. "TO STAY"
3. "JOJO"
Havnet vel på at jeg mest er nr.3 "Jojo" typen, de negative siden er ikke så topp å lese og det stemmer vel til dels.... men de positive er varm, frodig, kreativ og målrettet, mye overskudd når ting er på plass. Stemmer det! :-) blir da anbefalt å trene styrketrening, yoga eller pilates og spaserturer, det høres fint ut. 25-30 armhevinger hver dag og 100-200situps,så med strikker og uttøying puh... det var mye, men setter igang med godt mot. Jeg skal da også spise proteiner til hvert måltid, fisk litt tufo og ikke soya, myse- eller risproteiner. Fettstoffer til hvert måltid(Omega 3) Dette trenger jeg hjelp til, hva var det som inneholdt proteiner igjen? Tran til hvert måltid? (jeg liker ikke tran.....) så skal jeg heller ikke spise noen kornprodukter til å begynne med(hvor lenge er det....?)bare quinoa og hirse ( det har jeg, men litt tørt å knaske i seg ;-) Tilslutt skal jeg unngå: ALKOHOL, POTETER OG SUKKER. Yes, SIR! Dette må da kunne gå an, men i tillegg skal jeg ta noen kosttilskudd før trening og etter. Her er det mange vanskelig ord igjen, jeg prøver virkelig så godt jeg kan å forstå dette, men det går litt varmt i toppen på meg......Co Q10, R-ALA, C-vitamin(lett:-), Mg, L-Arginin, Mg sitrat og B-vitamin(den også ok)Hvor går jeg for å skaffe dette, min lille lokale helsekost på hjørnet eller på nett? skjønner også at jeg må kjøpe Livets Olje, den nevnes utallige ganger både her og der. så tilslutt trening skal være og er GØY, men føler kanskje litt akkurat nå at det er det jeg må forberde foran og etter som krever mer av meg og skaper litt frustrasjon, men jeg STÅR PÅ skal nå hive meg ned på gulvet å ta situps og armhevninger.....Snakkes om en uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar