fredag 13. august 2010

10-10, UKE 3, dette går bra......aldri i v.

Dette har vært en tung uke, og jeg synes fortsatt det er vanskelig å få til et helt plett fritt kosthold. Hva gjør man når man skal ut og spise, pizza frister masse og alt annet virker smakløst, man velger pizza.... med masse deilig ost. Mmmmmmmmm...alt stritter egentlig imot, men smaken var fortreffelig! Jeg har ryddet en runde til i skapene og kjøleskap som det stod at jeg skal gjøre, men der er det allerede ribbet og kun påfylt med sunne produkter og JA mat :-) Denne uka har fått den enkle tittelen "Anti-age-mirakel uten kjemi og kniv. Sexy for bestandig med naturens egne midler" Må si at det selvfølgelig frister, men det er bare så vanskelig å holde fokus, folk synes jeg er rar og ekstrem, dette går for langt, du kan ikke si nei til brus og godteri for sønnen din for alltid!Det er IKKE riktig, du klarer ikke holde deg og ham unna syntet godteriet og alt annet som er FY mat! Mange små kommentarer og vanskelige valg gjør ikke denne livstilen så enkel. Men jeg VIL, jeg unner mine nærmeste GOD, SUNN, REN og VELSMAKENDE MAT, dermed basta!
Her er min versjon av de 10 KOST BUD
1. Ikke sukker
2. Kun fullkorn
3. Riktig fett
4. Proteiner
5. Nøtter og frø
6. Økologisk frukt og grønt
7. Drikk VANN
8. Flere små måltider
9. HELHET
10.Multivitamin
og til slutt vil jeg tilføye husk og nyt alt, det skal ikke være pes og stress, da smaker ikke noe godt. Men bruk god tid på og lag maten og spis sakte :-) Ellers var det litt vel mye om fordøyelsesenzymer i dette kapittelet for uke 3, noe ble for vanskelig å få med seg og skjønne, man må nesten være ernæringsterapeaut for å forstå noe av det og det gjør det ikke enkelt. Jeg blir fortsatt veldig trøtt til tider, da jeg spiste pizza denne uka ble jeg så søvnig rett etterpå.. hmmmm... Ellers også litt tung i hodet og ukonsentrert.Har spist 5 måltider om dagen, 3 hovedmåltid som består av smothie, salat/rester, kylling/fisk med ris/quinoa og salat/grønnsaker. Mellommåltider har vært nøtter, hjemmelaget knekkebrød, riskjeks, frukt. Synes jeg prøver så godt jeg kan, men noe jeg vil ha fokus på fremover og i fremtiden er at dette må ikke bli noe som sliter meg ut, men noe jeg skal nyte, et nytt liv, med ny GIV! Planlegging er også veldig viktig enda, da mye av maten og matrettene er ukjent for meg. Trent har jeg ikke vært super flink til denne uka, men har gått turer hver dag og lånt en bok om YOGA på biblioteket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar